søndag 15. august 2010

Ladybug and Friends sketch challenge

At the Ladybug and Friends blog we have started a sketch challenge. Here is my card for the challenge. I have used a Ladybug and Friends stamp designed by Elisabeth Bell.

The beautiful sketch si made by Gry Heidi. You can enter our challenge until Septemer 11th. Make a card using a Ladybug and Friends stamp.
I have painted the image with distress ink, reinkers. The patternpapers are from Ladybug and Friends.
I have decorated my card with flowers.

The winner gets a Ladybug and Friends stamp. You can enter the challenge here



torsdag 12. august 2010

Magnolia- Havfrue Tilda

Se på Tilda som havfrue. Er hun ikke søt? Motivet er fra sommerpakken til Magnolia. Jeg gikk uheldigvis glipp av denne pakken, men fikk tak i motivet likevel. Nå er dette og resten av stemplene fra sommerpakken kommet i butikkene, så mulig det blir en ny handlerunde på nettet :)

Tilda er malt med distress ink, refiller. Jeg har brukt fargene vintage photo, tattered rose, walnut stain, spun sugar, victorian velvet og weathered wood. Rundt alle kanter har jeg sydd med symaskin og svertet med distress ink i fargen walnut stain.
Jeg vet ikke hvor gratulerer stempelet kommer fra. Alle pyntepapirene er fra Maja design. Når jeg var på ferie tidligere i sommer kjøpte jeg så mange mønsterark at jeg har sikkert nok frem til jul :) Men kjenner jeg meg selv rett så er det alltid noe nytt jeg har lyst på... Blir vel mer shopping likevel. Blomstene/rosene på kortet kommer fra Wild orchid craft og halvperlene fra ebay.


onsdag 11. august 2010

DT BnW- A Merry-Go

To read this text in english, please take a look here

Sommerferien min er snart over. På mandag er det tilbake til jobb. Siden det er dårlig med sol for tiden har jeg brukt endel timer på hobbyrommet de siste dagene. Her er et kort jeg har laget for Belles n'Whistles. Jeg har brukt stempelet "A Merry-Go" fra Forever young collection. Nok et søtt motiv tegnet av Elisabeth Bell.

Kortet er malt med distress ink, refillers. Nesten hele hesten er dekorert med crackle paint eller glitterlim etter at jeg malte den. Jeg har brukt spellbinders til å trykke ut sirklene.
Mønsterarkene er fra Melissa Frances. Små roser fra wild orchid craft og den store rosen fra kort og godt. Halvperlene har jeg kjøpt på ebay.
Tusen takk for kommentarene dere legger igjen :)

tirsdag 10. august 2010

Ladybug and Friends: 3 new paper collections

I just want to show you some news from Ladybug and Friends. This autumn there will be 3 new paper collections. The first one is called the christmas quilt. I love the colours.

This collection is perfect for wedding- and babycards. The papers are so beautiful.

The last collection I want to show you is my favourite.

For more information take a look here


søndag 8. august 2010

WoJ- Bryllup

Det er fremdeles sommer og bryllupstid. Jeg har laget et nytt bryllupskort. Håper dere ikke er altfor lei, synes jeg kun har oppdatert bloggen med bryllupskort de siste månedene. Det kommer et kort til i samme kategori, i løpet av uken (sånn at dere er advart). Denne gangen har jeg brukt et motiv fra WoJ. Det er egentlig 2 stempel som jeg har maskert sammen.

Jeg har malt med distressene mine igjen. Dressen i black soot, brudekjole og slør i tattered rose. Jeg har også pyntet sløret og brudebuketten med glitterlim. Alle kantene på pyntepapirene og motiv er svertet med distress ink, og sydd på symaskin.
Kortet er pyntet med halvperler, blomster og blonder. Pyntepapirene er fra Maja design og Melissa Frances.

Ønsker dere en fin søndagskveld. Tusen takk for hyggelige kommentarer.


lørdag 7. august 2010

DT- BnW- Sweet dreams

Her er et DT kort jeg har laget med et av de nyeste stemplene til Belles n' Whistles. Synes dette motivet er så søtt, og det beste av alt er at det kan brukes til både jente- og guttekort. Denne gangen har jeg valgt å lage et kort til en liten gutt, men jeg har fargelagt samme motivet i rosa også. Forhåpentligvis kommer det et jentekort med samme motiv om ikke så altfor lenge.
Jeg har som vanlig fargelagt med distress ink, refiller. Hudfargen er malt med vintage photo og tattered rose. På genseren har jeg brukt stormy sky, hår er fargelagt med walnut stain og skygger med weathered wood.
Alle kantene er svertet med distress ink og deretter sydd med symaskin. Blomstene er påført stickles i fargen waterfall. Papirer fra Maja design. Halvperler er kjøpt på ebay.

To read this text in english, please take a look here


onsdag 4. august 2010

DT Belles n' whistles: A summer card

I hope you all have a wonderful summer. Here is a card I have made for Belles n' Whistles. At the DT blog we are celebrating the summer. You can make a summercard too and participate in our weekly challenge.

I have used the stamp "Little Eden" for my card. Isn't she beautiful? The stamp is from the "Forever Young" collection. I have coloured my image with distress ink, reinkers. The edges are inked with distress ink, walnut stain, and sewed. All the pattern papers are from Maja Design.
My card is decorated with roses, a doily lace and charm. I have added stickles to the roses. I have also used a border punch from Martha Stewart.