onsdag 26. juni 2013

Tutorial shakerkort

I dag vil jeg vise dere hvordan en kan lage shakerkort.
Jeg har brukt:
Et fargelagt motiv
kartong, overlay (gjennomsiktig plast, du kan også bruke gelantinplater), lim, limputer, saks, cuttlebug, spellbinders dies, glitter og en penn.
Noe av utstyret jeg har brukt
Det første jeg gjør er å stanse ut det ferdigmalte motivet med en spellbinder dies.
Deretter lager jeg ramme. Til denne bruker jeg den nest største scallop diesen og plasserer en litt mindre oval dies inni, før jeg ruller denne gjennom cuttlebuggen
Jeg stanser ut en oval med scallop kant til å ha bak motivet. Over ser du de ferdige delene. 
Her har jeg limt fast det fargelagte motivet. 
Deretter lager jeg vinduet av overlay. Legg rammen under overlayen og tegn opp med en penn.
Klipp rundt linjen du har tegnet. 
Lim overlayvinduet fast på den utstansede figuren. Jeg har brukt tacky glue.
Pass på at du får lim rundt hele ellers vil glitteret drysse ut. 
Etter at du har limt fast overlayvinduet plasserer du limputer tett i tett over.
I Hjerteboden finner du noen små kvadratiske limputer. Disse kan deles på midten slik at de passer rundt kanten.
Legg litt glitter på motivet 
Lim overlayvinduet over motivet slik at glitteret ligger inni.
Pass på at det er helt tett, ellers blir det glitter over alt.
Til slutt det ferdige kortet.
Lykke til med å lage shakerkort

3 kommentarer:

Veronique sa...

Kjempe fin tutorial :)

Frøken R sa...

Så utrolig fint kort! :)

Tutorialene dine gjør det meste til en lek! Dette må nesten prøves :)

Heidi sa...

Nydelig kort :) Disse er så gøye å lage selv om det tar tid og alle blir like imponerte hver gang! Takk for flott tutorial
Klem