lørdag 23. januar 2010

Bursdagskort

Sist fredag hadde pappa bursdag. Jeg måtte jo lage et bursdagskort. Denne gangen har jeg prøvd med på et jakkekort. Fremgangsmåten fant jeg inne hos Maja.

Jakken er lukket med magneter på innsiden. Jeg strevde lenge før jeg fikk magnetene til å henge på plass. Først prøvde jeg med limen som allerede var på magnetene. Det gikk ikke, magnetismen ble for sterk slik at magnetene ble hengende på samme side. Deretter brukte jeg limpistol, det fungerte heller ikke. Prøvde også med gluedots, før jeg gikk på butikken og kjøpte superlim. Superlimen fungerte, men strevde litt før jeg fikk det til. Dersom noen har en bedre ide til liming av magneter på kartong, tar jeg imot tips :)
Kortet er laget av bazzill kartong og et pyntepapir til vest. Oppi lommen på vesten ligger det et lite lommeur. Har også limt på knapper. Slipset er et silkebånd som jeg har pyntet med en nål.

Innsiden av kortet er pyntet med samme kartong som vesten. Motivet er fra Hanglar og malt med Distress ink, refillers. Ballongen er stanset ut med qk, deretter limte jeg på klistremerker. Har også laget plass til å skrive en liten hilsen.

Ønsker dere en fin lørdagskveld :)



6 kommentarer:

Ann sa...

Lovely card ! It's great how the card unfolds and with the stamped image inside, well done !

hugs Ann

Yvonne sa...

Herlig kort! Har laget et sånt jeg og. Ære være kreative mennesker som Maya som finnes på sånt! Mener å huske at jeg brukte dobbeltape på mine knapper, og de satt veldig bra.
Klem, Yvonne :)

Trine Pedersen sa...

For et stilig kort. Må være mye arbeid med å lage det. På det forrige kortet jeg lagde brukte jeg magnet. Jeg strevde også med å få dem til å sitte. Limstift ble redningen for meg.

Juleskrulla sa...

Så utrolig kult kort! :)
Jeg skjønner hva du mener med det å feste magneter! Phew, de er ikke særlig enkle å få til å sitte fast. Har testet utallige lim/tape-triks selv, men har faktisk endt opp med å legge mønsterpapir over, helst et vanlig "tynt" et. Dermed sitter magnetene som bare det. I dette tilfellet ville det sett ut som for i jakken.

Ønsker deg en fin dag!

Klem, Camilla :)

May-Bente sa...

De er knall stilige disse kortene, ditt er ingen unntak:=)

Klem:))

Anonym sa...

I’ve recently started a website, the information you provide on this site has helped me tremendously. Thank you for all of your time & work.